Publicat la 13 mai 2010; 2,631 afişări; tag-uri: 9 mai, Filat, maldaveni
Moldovenii sunt legume românești cultivate în pepinieră rusească. Faptul că moldovenii se consideră altceva decât români, este o dovadă în plus că sunt români, pentru că… numai românul își poate renega într-un asemenea hal propria obârșie.
Moldoveanul nu-i o delicatesă greu de preparat aidoma cecenului, ci un bun de consum curent ușor de recoltat de pe curpen și lesne de îngurgitat crud, fiert, prăjit sau conservat. De la consumul fructului delicios al erbaceei cu pricina, rușii n-au avut niciodată indigestii, constipații sau pântecării ca să facă câte o dâră lungă așa cum au lăsat atâtea între Groznîi și Moscova.
FSB-ul rusesc a moștenit de la KGB un studiu complet asupra profilului etniilor din fosta Uniune. Studiul a fost făcut în laboratoarele Armatei Sovietice. Drept rezultat, serviciile secrete din Federația Rusă pot calcula acum foarte exact cum se vor comporta în aceiași situație balticii, caucazienii, …, moldovenii. Tocmai din acest motiv, balticii au fost lăsați în pace să plece în Europa. Din același motiv, atâta timp cât liderul cecen Kadîrov, colegul de partid și prietenul lui Putin, nu împușcă ruși, poate face tot ce-i permite Alah. Și tot din același motiv, moldovenii sunt „prășiți” cu aceeași sapă și după 20 de ani de la parcelarea „Soiuz”-ului.
După Parada din Piața Roșie, ofițerii Direcției „Moldova” a FSB-ului pot fi avansați în grad înainte de termen, pot primi ordine și medalii pentru strălucitoarea operațiune de readucere în „Cazarmă” a „tovarășului rătăcitor”. Voronin a fost o greșeală plătită scump de ruși: La ce bun să pui, la Chișinău, peste moldoveni un rus căruia îi plac la fel de mult legumele ca și celor de la Moscova? Ca până la urmă, să-și satisfacă doar poftele lui și ale familiei, fără să se „dileaskă” cu centrul? De ce să nu pui mai mari peste legume – legume, adică moldoveni tipici, cu un cod genetic contabilizat la dosar și cu un comportament previzibil până în cele mai mici detalii. Iar pentru a obține un efect maxim, pui nu numai un moldovean, ci mai mulți, care, pe lângă faptul că vor fi obedienți, își vor mai da între ei la gioale.
Ce au vrut rușii de la noi, pe 9 mai?
Au vrut să se convingă de faptul că legumăria mai este pe rod, că în 20 de ani moldovenii nu s-au românizat, că pragmaticul Filat est la fel ca și „hozeaistvenik”-ul Sangheli. Au vrut să se convingă că doi ani de „dedovșcină” în Armata Sovietică, bat 4 ani de studii românești la facultatea de drept din Iași.
Participarea Republicii Moldova la Parada de la Moscova are semnificația recrutărilor sezoniere de altă dată în Armata Sovietică, când mamele își dădeau de acasă câte un copil smerit și cu frică de Dumnezeu și primeau, peste doi ani, câte o obrăznicătură de „Ded”, care nu le mai scoteau din „Mamă – blea”. De data aceasta, n-au fost recrutați ostașii moldoveni, ci a fost chemată la datorie noua guvernare moldovenească – in corpore. Noile „Sălăgi” moscovite vor reveni în curând acasă – „Dembeli” în toată legea și poporul își va primi bine meritatul oprobriu: „A nu… salaghi, stroitsa, blea!”.
P.S.
Vroiam să închei acest pamflet cu încă o întrebare, care doar în aparență nu are nimic cu „legumicultura”: „Ce-ți doresc eu ţie, dulce Românie …?” Dar întrucât această întrebare face obiectul altei specii de scriere, o lăsăm pe altă dată.

13 mai 2010 la 14:12
Domnu Mocanu aveti perfecta dreptate! Doar o mica completare….Porcii s-au convins inca odata ca Ghimpu nu poate fi cumparat! Deci toata atentia va fi pentru izolarea lui si a lui Chirtoaca! In rest pot dormi porcii linistiti!
13 mai 2010 la 14:20
” Moldovenii sunt legume românești cultivate în pepinieră rusească. ” :))
Romanii pana nu au adus rege german erau si ei legume (ne)cultivate. Dinastia regala a ridicat Romania moderna.
13 mai 2010 la 14:22
referitor la articolul D-stra spun doar - “Preamo v deseatku!”
13 mai 2010 la 14:32
Un punct de vedere ce merita citit cu atentie (inclusiv si de cate cei amintiti ).” Cei de facut ?”- ….Poate de acumulat o masa critica de intelepciune,in primul rind . Sa fim corecti si sa ne facem in aceasta lume cit mai multi prieteni valorosi .Fiindca au fost practicate si alte variante (de o pilda -” varianta Cecenia “) -,terminate totalmente tragic.
13 mai 2010 la 14:47
“Moldovenii sunt legume românești cultivate în pepinieră rusească”
O caracterizare mai reuşită nu prea găseşti!
Un pamflet de calitate.
13 mai 2010 la 15:02
Hotarele Ucrainei vor fi deschise pentru mărfurile și camioanele transnistrene, fapt ce înseamnă ridicarea blocadei economice aplicată în trecut zonei separatiste”, mai precizează sursa rusească… RUSIA INCEPE IN FORTA SA “CLARIFICE” PROBLEMA TRANSNISTREANA DUPA PROPRIILE INTERESE … ARE SI AJUTOR DE LA NOUL REGIM PRO-RUS DE LA KIEV … MULT MAI IN INTERESUL RUSIEI ESTE SA SCAPE DE BOLOVANUL TRANSNISTREAN CARE-I PAPA RESURSELE … NU-I MAI IN AVANTAJUL RUSIEI , SA ARUNCE BOLOVANUL IN CURTEA MOLDOVEI ? SE VA VORBI DE “REGLEMENTAREA PE CALE PASNICA A CONFLICTULUI” , DE INSTAURAREA PACII …NUMAI TELURI INALTE . VARIANTA OPTIMA PENTRU RUSIA , AR CONSTITUI-O UN STAT DE TIP CONFEDERATIV DIN 2 ENTITATI DISTINCTE SI EGALE - MOLDOVA SI TRANSNISTRIA . TRANSNISTRIA AR AVEA ASIGURATE DIN OFICIU INALTE POSTURI DE CONDUCERE , PLUS UN NUMAR FIX DE PARLAMENTARI … DATORIILE NOULUI STAT AR CUPRINDE SI PE CELE ALE TIRASPOLULUI DE PINA ACUM . STIM DE 2 MILIARDE DE DOLARI CATRE RUSIA PENTRU GAZUL CARE A INCALZIT SOBOLANIMEA TERORISTA DE LA TIRASPOL … O MAI FI SI ALTELE …SI ASTFEL CHISINAUL “INCARCAT” LA REFUZ DE DATORII FATA DE RUSIA , VA DEVENI SOLDATUL DISCIPLINAT CARE VA DEFILA LA COMANDA STAPINILOR , ORI DE CITE ORI VA FI NEVOIE …
13 mai 2010 la 15:05
Fascineaza din ce in ce mai mult pe masura ce va citesc D-le Mocanu! Face sa citeshti…apoi sa-ti revii…si din nou sa citeshti….Bravo autorului!! Nimic din ce-i omenesc nu mi-e strain. ..
ia-uzi… SALAGHI, STROITSA, BLEA)))))))))
13 mai 2010 la 15:18
Bre, io nu inteleg o chestie!
Ce populatie are Transnistria? Si cum au reusit sa arda gaz de 2 miliarde de USD?
13 mai 2010 la 15:25
Ca bine l-ati mai incropit, d-le Mocanu. Toata stima!
13 mai 2010 la 15:49
Blocarea transnistriei a fost cu ajutorul UE si Ucrainei. Deblocarea se face fara UE, de catre Ucraina cu Rusia. Va fi inghitita aceasta de catre “Vest” tot asa, sau poate chiar si mai usor decat anexarea de catre Rusia a Osetiei de Sud si a Abhaziei….
13 mai 2010 la 16:06
Pamflet de “zece”.D-le Mocanu!Faceti un lucru pe cinste..,dar ultima vreme Va “ascundeti” dupa articole.Va vad mai mult in “defensa”,in asediu.V-asi sustine mai mult,daca ati da initiativa mai practica,cum fac Chirtoaca si Ghimpu.Cu tot respectul.
13 mai 2010 la 16:39
Dar poate noii demnitari nu au avut incotro?.. Nu se stie cu ce-i are la mana guvernarea moscovita… Sau poate rusii au vrut sa-i pipaie, “avosi” si-ar fi dat seama cum sa-i calce mai dureros pe coada pe democratii nostri. Nu ca mi-ar place pasul pe care l-au facut ai nostri la 9 mai, dar uneori cei cu gazele nuti lasao gura de aer curat si esti nevoit sa te supui.
13 mai 2010 la 17:00
D-le Mocanu,toata admiratia pentru stilul ARGUMENTAT,condimentat cu UMOR si foarte INCISIV de care dati dovada in aparitile televizate sau in articolele pe care le scrieti,DAR..poate ar fi cazul sa fuzionati cu PL-ul,care totusi,e un partid cu sanse reale de a intra in parlament si astfel sa puteti actiona de pe alte pozitii..nu vreau sa fiu inteles gresit,dar Moldova are nevoie acum de SOLIDARITATEa tuturor celor care au constiinta nationala si mai cu seama dibacia de a transforma aceasta virtute in succes..nu de alta,dar preturile cresc,la fel si nemultumirea oamenilor si s-ar putea sa asistam la o revenire “miraculoasa” a comunistilor si la inca vreo 8 ani de comunism..SUCCES IN CONTINUARE!
13 mai 2010 la 17:02
“Legumele” mai au si alte calitati:
- Au memoria scurta si uita de faptele proprii.
- Se plang continuu.
- Sunt “tari” dupa ce s-a epuizat evenimentul.
Panfletul e bun. Era mai credibil daca era scris de altcineva. Dar, merge si asa.
13 mai 2010 la 17:36
Legumele moldovenesti sunt stropite cu agheazma din iad(Kremlin). Explic de ce iad: In Piata Rosie, in inima Rusiei sta corpul neinsufletit a hoitului sifilitic serial killer Vladimir Ulyanov, intins langa zidul in care se afla cenusele incimentate ale altor serial killer si satrapilor bolsevici, acest proces de “inmormantare” este facut dupa traditiile cultelor satanice(nu in pamant ci in zid) si in final pe varful turnurilor cetatii Kremlin se afla stelele cu cinci colturi, simbol al satanismului. Adevarat loc satanic.
13 mai 2010 la 17:40
cum ia numit domnul C.TANASE ,,PATRIOTII DE TREUCA,,.foarte bun articol . dar putini il citesc,pentru ca lor cum spun ei ,, nimeni nu le pune in treuca,, .dar cind aud de limba , entitate sar ca arsi , striga ca lor nu le trebue limba ca nu au ce minca si atunci la ce bun limba …
13 mai 2010 la 18:41
Asociatia barbatilor a spus:
13 mai 2010 la 14:20
” Moldovenii sunt legume românești cultivate în pepinieră rusească. ” :))
Romanii pana nu au adus rege german erau si ei legume (ne)cultivate. Dinastia regala a ridicat Romania moderna.
PANA SA ADUCA PE REGELE GERMAN, ROMANII AU FACUT ROMANIA INAINTE CA GERMANII SA FACA GERMANAIA SAU ITALIENII ITALIA.
ADUCEREA REGELUI GERMAN ESTE CA SI CUM TI-AU CUMPARA ARMELE CELE MAI BUNE INTR-UN RAZBOI CE TREBUIE SA DUCI.
IAR REGELE GERMAN A VENIT ASA CUM AU DICTAT ROMANII, NU EL.DREPT PT CARE CAND A PASIT PRIMA OARA PE PAMANTUL ROMANIE A SPUS: DE ACUM SUNT ROMAN. SI A FOST.
13 mai 2010 la 20:40
Am dat o difiniţie şi eu în anii 90 a cuvîntului maldavan: Ziceam aşa etapa de tranziţie de la român la rus se numeşte maldavan.
Mai spuneam moldovenii se împart după conştziinţa naţională în două: Moldoveni români (cu conştiinţă naţională) şi moldoveni ruşi (fără conştiinţă naţională de apartenenţăa naţiunii române)
Mai ziceam:O vorbă înţeleaptă de-a noastră zice.Numeşte omul de o mie de ori bou,şi el o să ragă.Mulţunim ruşilor că ne-au numit numai moldoveni,dacă ne ziceau boi,vă închipuiţi ce patriotism ar fi apărat şi cum s-ar fi exprimat acei ce astăzi se autodefinesc doar moldoveni,nu şi români?
13 mai 2010 la 21:43
nastoiaschii moldovan - roman denaturat , rus nefinisat !
13 mai 2010 la 23:30
fără să se „dileaskă” cu centrul?
———-
Corect „dEleaskă” )))
14 mai 2010 la 1:48
Hm, adevarat si trist. Cit despre renegarea obirsiei.. doar romanii… nu prea corespunde adevarului. Astazi procesul de globalizarii e contrapus celui al valorizarii diversitatilor culturale. Deunazi niste literati francezi chiar discutau despre necesitatea inregistrarii dialectelor, graiurilor si accentelor franceze in dictionare. Bine la ei doleanta respectiva nu are nimic cu politica si e strict cultural-stiintifica. Pe de alta parti sunt destule nationalitati si etnii care isi repun in discutie identitatea, care nu e nici odata un bun dat. Ea estesupusa unui examen continuu si nu se formeaza intr-o noapte. Acum despre spirit militar si caracter national…. Noi practic nu am mai avut armmata de pèrin secolul XVI si daca am si mai facut incursiuni prin Bugeac, Podolia, Polonia sau Viena (cu turcii) prin secolul XVII, apoi au fost sau actiuni neinsemnate sau “prestari de servicii” in baza vasalitatii fata de turci. Da, ne-a mai tinut serdaria Orheiului cale de un secol, dar mai mult am pradat pe la Iasi decit stat pe linia Nistrului. Dupa care ne-am “batut” sirguincios pe ogoare cu sapele intru binele grecilor din Fanar, turcilor sau rusilor (furajele pentru armata imperiala rusa s. XVIII). Ce sa zic, spiritul s-a cam modelat toata perioada asta ca daca comparati portretele domnitorilor nostri din secXV cu cele din secXVIII veti vedea ca din nobili occidentali se vor desfigura in pasale turcesti. Cind ne-au luat rusii in brate deja uitasem sa ne identificam pe cimpurile de lupta. Rusii ne-au inrolat in armatele lor abea la 1874 (dupa 52 de ani de la anexare). Nu va intrebati de ce, mai ales ca scutirea de armata din tratatul de la Bucuresti din 1812 prevedea initial ub termen de 3 ani?. Dupa aia unde am luptat impreuna, doar noi ca sa ne formam? N-am fost nici la Rusciuc, nici la Plevna…. Cit ne privim cu ochii ne vedem in transeele Primului si al Doilea razboaie mondiale, dar tot pe linnga rusi…. Bineinteles ca influentele vor fi mari……
Bine, aceasta nu ramine o scuza pentru “dreapta” noastra care a inceput sa se spele cu Stinga. Acum, daca rusii vor debloca Transnistria, chiar mi-i interesant ce vor cinta pragmaticii nostri scoliti in dreapta Prutului. Nu numai ca au ros cizmele degeaba si a prost la Moscova, dar au dat si cu nasul in “PATRIE”….
Sergiu, tine-te in sa, caci e nevoie de oameni cu viziune care sa le mai dea peste mini la “ai nostri” care-s ca si “ai lor” dupa ce si-au vazut fundurile pe jilturi moi….
14 mai 2010 la 3:05
MOLDOVA : TARANI suntem fara DEMNITATE !!!
14 mai 2010 la 3:15
Superb! Felicitari! Cred ca este una din cele mai bine tintite scrieri in acest stil de dupa revolutie incoace (din 7 aprilie biensur)
14 mai 2010 la 7:00
Super articol.
14 mai 2010 la 8:00
unde e sobolanul de lavrov ? mai ieri declara ca rusia apara “statalitatea” moldovei , ca ochii din cap , iar “imperialismul” romanesc e gata,gata , sa invadeze biata tarisoara moldava … si cind colo ce vedem ? libertate deplina si unda verde pentru smirnov sa-si faca de cap …
14 mai 2010 la 8:10
senzationale rezultatele participarii moldovei la parada faraonica de la moscova , la presiunile puternice ale pd,amn,pld,pcrm,moldova unita,psd … regimul pro-rus de la kiev ridica blocada economica asupra transnistriei , la ordinul moscovei . probabil in urma unei noi participari la o viitoare parada , urmeaza recunoasterea “independentei” transnistrene … penibil !
14 mai 2010 la 9:34
Domnule Mocanu,
Parerile dvs. sunt foarte bine gindite si adevarate. Asi avea o intrebare si cred ca si altii si-o pun - nu ne mira pozitia lui Lupu sau Urechean. Dar ce se intimpla cu Filat, fiind atit de pragmatic (dupa cum spun toti) nu poate sa nu inteleaga ca prin pozitiile pe care le arata in ultima perioada de timp, pierde o multimme de voturi pe care le avea mai inainte (in familia noastra extinsa, din 12 persoane - toti maturi, 10 l-au votat pe el; dupa comisia lui Nagacevschii si, mai ales, “caldarimul pietei rosii”, cu totii il vom vota numai pe Ghimpu); Noi votanti din cei care anterior ii votau pe comunisti sau Lupu - nu are nici o sansa sa-i obtina, e evident, ar ramine doar un singur lucru posibil - ca ar fi santajabil.
Mult respect pentru dumneavoastra. m.
14 mai 2010 la 10:21
acum am vazut cu claritate ca toti politicienii de la chisinau , sint in ochii moscovei si kievului , niste bieti maimutoi buni de dusi la zoo … nu dau doi bani nici pe voronin ,nici pe filat,nici pe lupu ,nici pe urechean ,nici… si intr-un fel au dreptate . in tara sint mari cocosi , dar cum trec granita devin instantaneu gaini speriate de cel mai mic zgomot … stau in genunchi , frumos aliniati , doar,doar, le-o arunca vreo privire inaltul padisah de la moscova … parca asistam la un concurs cu obstacole , care maimutoi ajunge primul, sa pupe papucul tatucului de la kremlin . drept rasplata pentru supusenie , moscova le-a dat una peste bot … ridicarea blocadei economice asupra transnistriei . cine e la rind sa mai mearga la moscova ? cind mai e prognozata o noua parada la moscova ? in timp ce “genialii” politicieni de la chisinau se umfla in pene , smirnov ride de ei cu gura pina la urechi … odata blocada ridicata , e ca si independenta transnistria .
14 mai 2010 la 10:38
MOLDOVENII DIN STG PRUTULUI NU SANT ROMANI CI SLAVO-PECENEGO-GAGAUZO-BULGARI ROMANIZATI IN PESTE 400 ANI CAT S-AU AFLAT IN COMPONENTA MOLDOVEI VOIEVODALE! ROMANII DIN RM AU RAMAS ROMANI PT CA AU FOST ROMANI IAR SLAVOFONII SI-AU RELUAT VECHILE APUCATURI PT CA AU FOST INSUFICIENT ROMANIZATI! POPULATIA RM SE IMPARTE IN PATRU! 5% ROMANI, 30% SLAVI , PESTE 60% AMESTEC SLAVOTURANIC CARE ARE CA LB MATERNA ROMANA SI LB DE SOCIALIZARE RUSA SI 5% MINORITATI! CE ESTE FOARTE INTERESANT ESTE CA LB ROMANA A CORODAT ATAT DE ADANC SUBSTRATUL SLAV INCAT MILIOANE DE OAMENI SI-AU PIERDUT IDENTITATEA SLAVA IAR ACUM SE CONSIDERA UN POPOR DISTINCT IN LOC SA REVINA LA MATCA SLAVA PE CARE AU AVUT-O STRAMOSII LOR CU MULT INAINTE CA INFLUENTA ROMANEASCA SA PATRUNDA PE ACESTE MELEAGURI!
14 mai 2010 la 10:46
ROMANII NU-SI RENEAGA CONSTIINTA NATIONALA ASA CUM IN MOD ERONAT SCRIE AUTORUL ACESTUI ARTICOL! FARA A FI PROROMAN ESTE EVIDENT CA IN TRANSILVANIA ROMANII AU FOST SUPUSI TIMP DE 1000 ANI UNOR CONDITII DE-A DREPTUL INCREDIBILE, FIIND ASERVITI, TRASI PE ROATA, NEAVAND DREPTUL SA AIBA BISERICI ORTODOXE, NEAVAND DREPTUL LA INVATAMANT IN LB MATERNA, FIIND SUPUSI PLATII UNOR IMPOZITE MULT MAI MARI DECAT CELELALTE NATIONALITATI, IMPOZITE CARE AR FI SCAZUT SUBSTANTIAL DACA SI-AR FI SCHIMBAT RELIGIA SAU NATIONALITATEA SI CU TOATE ASTEA ROMANII AU RAMAS ROMANI! PE LA 1400 ERAU 40% ROMANI IN TRANSILVANIA, IN 1918 ERAU DEJA 50% IAR ACUM SANT PESTE 75%!
14 mai 2010 la 10:51
GLUMA ANULUI : Fostul Presedinte al Moldovei, liderul PCRM, Vladimir Voronin, a confirmat intr-un interviu exclusiv pentru agentia OMEGA, angajamentul fara echivoc al formatiunii pe care o conduce fata de cursul de integrare europeana, care a devenit o directie strategica de dezvoltare a tarii in perioada guvernarii Partidului Comunistilor…HAHAHAHA…CINE MAI CREDE FANTASMAGORIILE NEBUNULUI ?
14 mai 2010 la 10:53
Mai “Stefan cel Mare“, tu esti, de fapt Petru cel Mare. Stiurlubaticule!
14 mai 2010 la 10:58
Vladimir Voronin ar putea candida la functia de presedinte pentru al treilea mandat… PROBABIL UN MANDAT DE PRESEDINTE DE SALON, LA SPITALUL DE NEBUNI …OBRAZNICA REPTILA BOLSEVICA …POATE VREA UN MANDAT PE VIATA , CA IN “MARILE DEMOCRATII” DIN ASIA CENTRALA …
14 mai 2010 la 11:03
“Acesta este şi cazul liderului PD, Marian Lupu, care, aflându-se într-o nouă vizită în capitala Rusiei, a făcut o declaraţie care îl descalifică rău de tot în calitatea sa de om politic. El a declarat pentru postul de radio “Эхо Москвы” (Ecoul Moscovei) că refuzul autorităţilor moldovene de a semna, în 2003, Planul Kozak a fost o greşeală şi a pledat pentru federalizarea Republicii Moldova, din componenţa căreia ar face parte ca subiecţi federativi Găgăuzia şi Transnistria. Nu sunt deloc sigur că Lupu a stat să citească vreodată conţinutul zisului Memorandum Kozak, cel care prevedea, între altele, anularea actualei Constituţii, dizolvarea Republicii Moldova ca stat independent şi crearea unui alt stat pe teritoriul ei, Republica Federativa Moldova, cu trei subiecţi, Transnistria şi Găgăuzia reprezentând, de fapt, cele două instrumente de exercitare directe a puterii de la Moscova la Chişinău. În plus, legalizarea prezenţei militare ruse, care să capete statul de bază militară, era un element-cheie în acel plan.”
14 mai 2010 la 11:08
Ti-ai pus nick-ul “Stefan cel Mare” in caz ca te injuram sa se crezee confuzie? Nu o sa se creeze asa ca mars in taigaua ta ma porcule.
14 mai 2010 la 11:32
Cand vorbiti de moldovenii din Basarabia, specificati ca sunt din Basarabia. Nu de alta, dar in Romania traiesc de doua ori mai multi moldoveni decat in RM, suntem 6 milioane, care n-avem nici o constrangere in a ne numi romani.
14 mai 2010 la 12:56
“Stefan cel Mare” are dreptate. Are curajul sa constate unele realitati a spatiului de interferenta dintre slavi si latini-”Basaravbia”. Basarabenii au foarte mult singe slav. Acest fapt il cunosc toti, insa nu toti au curajul s-o recunoasca.
14 mai 2010 la 13:06
DRAGA CS NU ESTI DELOC O PERSOANA POLITICOASA! CE SA-I FACI, RUSA E LIMBA UNEI MARI CULTURI! MARE PACAT CA NU-TI DEPASESTI CONDITIA SA POTI AVEA ACCES SI LA O ALTA LIMBA SI PRIN EA LA O CULTURA SUPERIOARA! TE COMPATIMESC! ORICUM PT CULTURA TA GENERALA SA STII CA PERSOANELE DE ORIGINE RUSA REPREZINTA PESTE 7% DIN POPULATIA UNIUNII EUROPENE, ORGANIZATIE IN CARE DIN PACATE ROMANIA, STAT SCUFUNDAT INTR-O PERPETUA CRIZA POLITICA , IDENTITARA, SI ECONOMICA, FACE DOAR FIGURATIE !
14 mai 2010 la 13:17
O PRECIZARE, NU IMI POT PERMITE SA AFIRM CA DIN PUNCT DE VEDERE CULTURAL , CULTURA ROMANA ESTE INFERIOARA CELEI RUSE! CULTURA ROMANA ESTE O CULTURA CARE A INGLOBAT ATAT VALORI SLAVE CAT SI OCCIDENTALE CARE I-AU CONFERIT O POZITIE SPECIFICA NEMAINTALNITA IN CADRUL EUROPEAN! E MARE PACAT INSA CA MAJORITATEA ROMANILOR IN PERIOADA ACTUALA IAU CA MODEL O CULTURA OCCIDENTALA CONTEMPORANA CARE A ESUAT LAMENTABIL IN CHIAR TARILE DE ORIGINE SI NU FAC UN MINIM EFORT SA MENTINA CULTURA ROMANA INTR-UN CADRU MAI AMPLU! ROMANIA NU ESTE O VICTIMA A EXPANSIUNII PANSLAVISMULUI CI UN STAT CARE A PROFITAT IN MOD PROPRIU DE ACEST LUCRU, ALIPINDU-SI DOBROGEA, BANATUL SI TRANSILVANIA, ZONE IN CARE ROMANII NU REPREZENTAU MAJORITATEA ABSOLUTA A POPULATIEI, CU EXCEPTIA UNOR PARTI ALE TRANSILVANIEI SI BANATULUI LOCUITE IN MAJORITATE DE ROMANI!
14 mai 2010 la 14:01
@ Stefan cel Mare : Stim ca influenta slava este un lucru bun pentru cultura si populatia romaneasca . Diferenta este ca occidentali te cuceresc cu cultura lor ( care nu este grozava ) iar rusi cu tankul .
14 mai 2010 la 14:05
“ROMANIA NU ESTE O VICTIMA A EXPANSIUNII PANSLAVISMULUI CI UN STAT CARE A PROFITAT IN MOD PROPRIU DE ACEST LUCRU, ALIPINDU-SI DOBROGEA, BANATUL SI TRANSILVANIA, ZONE IN CARE ROMANII NU REPREZENTAU MAJORITATEA ABSOLUTA A POPULATIEI, CU EXCEPTIA UNOR PARTI ALE TRANSILVANIEI SI BANATULUI LOCUITE IN MAJORITATE DE ROMANI!” … AICI VOCEA RUSIEI …ALIOOO SEERIOJAAA …MAI USOR CU PROPAGANDA IMPERIALISTA PANSLAVICA , CA PUTE A CADAVRU PORCESC …ROMANIA A FOST , ESTE SI VA FI INCA MULTA VREME , TINTA A EXPANSIONISMULUI RUSESC …MAIMUTOIUL MINTE CU NERUSINARE … DE LA NISTRU SI PINA LA TISA , IMPERIALISMELE SI EXPANSIONISMELE VECINILOR , AU INCERCAT SECOLE LA RIND SA SCHIMBE PROPORTIA ETNICA . IN TRANSILVANIA SI BANAT AU VENIT UNGURII , SVABII SI SASII …IN DOBROGEA , TURCII,TATARII,BULGARII SI RUSII LIPOVENI … IN BASARABIA , RUSI,UCRAINENI,GAGAUZI,BULGARI SI ALTII … PRACTIC VORBIM DE UN GENOCID ETNO-CULTURAL LA SCARA MARE , IMPOTRIVA INTREGULUI NEAM LATIN RASARITEAN , MOSTENITOR SI AL VECHILOR GETO-DACI . DE FAPT ASEZAREA ACESTUI NEAM IN HOTARELE DACIEI ANTICE , NE INDICA IMPORTANTA MOSTENIRII SALE TRACICE . …”PERSOANELE DE ORIGINE RUSA REPREZINTA PESTE 7% DIN POPULATIA UNIUNII EUROPENE” … INTERESANT , FARA INDOIALA … PE UNDE O FI CEI 7% ? PRIN OLANDA ? PRIN SUEDIA ? PRIN LUXEMBURG ? STITI CIT INSEAMNA 7% DIN POPULATIA UE ? 35 DE MILIOANE !!!!!!!! HAHAHAHA…”DIN PACATE ROMANIA, STAT SCUFUNDAT INTR-O PERPETUA CRIZA POLITICA , IDENTITARA, SI ECONOMICA, FACE DOAR FIGURATIE !”… MAI BINE SA FIE ROMANIA “SCUFUNDATA” IN UE , DECIT IN CSI -UL BARBAR SI TOTALITARIST … APROPO , STITI CINE DETINE FUNCTIA IMPORTANTA DE COMISAR AL UE , PE PROBLEME DE AGRICULTURA ? …UN “SCUFUNDAT” ROMAN …
14 mai 2010 la 14:11
…PROPORTIE ETNICA ? DATI-MI TRANSNISTRIA PE MINA SI IN 48 DE ORE NU MAI AUZITI LIMBA RUSA DECIT LA TOALETE SI CIMITIRE … 99,99999% MOLDOVENI SI 0,0001% ALTII …
14 mai 2010 la 14:14
“ROMANIA NU ESTE O VICTIMA A EXPANSIUNII PANSLAVISMULUI CI UN STAT CARE A PROFITAT IN MOD PROPRIU DE ACEST LUCRU, ALIPINDU-SI DOBROGEA, BANATUL SI TRANSILVANIA, ZONE IN CARE ROMANII NU REPREZENTAU MAJORITATEA ABSOLUTA A POPULATIEI, CU EXCEPTIA UNOR PARTI ALE TRANSILVANIEI SI BANATULUI LOCUITE IN MAJORITATE DE ROMANI!”
Cand spui Romania te referi la Bucuresti ?
Dobrogea 96% romani , 2% tigani , 2% tatari +turci +altele.
Transilvania 7,2 milioane populatie ( 1,3 mil maghiari )
La ce te referi cand spui ca si-a alipit zone unde populatie nu era majoritara romana ?
14 mai 2010 la 15:11
IN 1878 CAND DOBROGEA A FOST DATA CA MONEDA DE SCHIMB ROMANIEI DE RUSIA IN SCHIMBUL A TREI JUDETE DIN BUGEAC, POPULATIA ROMANEASCA ERA DE 10%, ACUM PROPORTIA ETNICA S-A SCHIMBAT PRIN IZGONIREA A PESTE100000 BULGARI IN 1940 IN URMA SCHIMBULUI DE POPULATIE CA URMARE A RESTITUIRII CADRILATERULUI CATRE BULGARIA si a colonizarii cu romani din toate zonele romaniei! CONFORM STATISTICILOR ROMANESTI CARE SUPRAEVOLUAU PREZENTA ROMANILOR IN TRANSILVANIA, IN 1920 ERAU DOAR 52% ROMANI! NU ERA CORECT CONFORM DREPTULUI INTERNATIONAL CA STATUL ROMAN SA PRIMEASCA UN PROCENT DIN TRANSILVANIA CORESPUNZATOR PONDERII POPULATIEI? DAR A VENIT CREAREA URSS SI REPUBLICII SOVIETICE UNGARE A LUI BELA KUN, ROMANIA A OCUPAT UNGARIA IN 1920 IAR PUTERILE CASTIGATOARE IN PRIMUL RAZB MOND AU DAT ROMANIEI MULT MAI MULT DECAT AVEA DREPTUL! LA FEL CU DOBROGEA, IN 1878 BULGARII AVEAU O MAJORITATE RELATIVA DE 40% IAR TURCO-TATARII DE 35% INSA A FOST FOLOSITA DE ROMANIA CA MONEDA DE SCHIMB! ATUNCI DE CE SE CONSIDERA ROMANII VICTIME CAND SAND PRINCIPALII BENEFICIARI? COMUNISMUL A VENIT IN ROMANIA ADUS DE ARMATA SOVIETICA DAR SA NU UITAM CA PESTE 60000 SOLDATI SOVIETICI AU MURIT PT CA TRANSILVANIA DE NORD SA REVINA DIN NOU ROMANIEI! LA YALTA PUTERILE OCCIDENTALE AU FOLOSIT ROMANIA DREPT MONEDA DE SCHIMB IAR URSS A ANULAT IN 1948 JUMATATE DIN DATORIA DE RAZBOI! COMUNISMUL A ADUS O VIATA DEMNA PT MILIOANE DE ROMANI SI A CREAT O INFRASTRUCTURA SI O INDUSTRIE CARE AU PERMIS ROMANIEI ACTUALE SA SE INTEGREZE IN UE! IN 1939 ROMANIA AVEA DOAR 190KM DE SOSELE ASFALTATE IAR COMUNISTII IN 40 ANI AU CREAT 13000KM DE SOSELE! IN RITMUL ACTUAL DE DEZVOLTARE A INFRASTRUCTURII CU 8KM DE AUTOSTRADA PE AN SI UN PASAJ RUTIER IN BUCURESTI LA 10 ANI PLUS 100 BLOCURI CONSTRUITE PE AN AR DURA VREO 5000 ANI SA FIE CONSTRUIT CE AU CONSTRUIT COMUNISTII ADUSI DE TANCURILE URSS, TIMP DE 40 ANI! PUTEREA DE DUPA 1990 PROOCIDENTALA SI ANTIRUSA NU E IN STARE CU COSTURI DE ZECI DE MILIARDE DE EURO SA REPARE CE A FACUT STATUL COMUNIST FARA SA LASE UN DOLAR DATORIE EXTERNA! ACUM ROMANIA ARE O DATORIE EXTERNA DE PESTE 80 MILIARDE DE DOLARI! DACA NU ERAU CEI 40 ANI DE DEZVOLTARE COMUNISTA ROMANIA ASTAZI AR FI AVUT O DATORIE EXTERNA DE CATEVA ORI MAI MARE DECAT PIB-UL SI POATE SOSEA ASFALTATA PANA LA GIURGIU, ARAD si BACAU!
14 mai 2010 la 15:20
Nu stiu unde locuiesti de aceea nu pot sa te contrazic cu privire la datele despre economia Romaniei si influenta comunismului in Romania .
“DOBROGEA, IN 1878 BULGARII AVEAU O MAJORITATE RELATIVA DE 40% IAR TURCO-TATARII DE 35% INSA A FOST FOLOSITA DE ROMANIA CA MONEDA DE SCHIMB!” -Asta inseamna imperialism ? Un SCHIMB pe cale amiabila ?
“ONFORM STATISTICILOR ROMANESTI CARE SUPRAEVOLUAU PREZENTA ROMANILOR IN TRANSILVANIA, IN 1920 ERAU DOAR 52% ROMANI! NU ERA CORECT CONFORM DREPTULUI INTERNATIONAL CA STATUL ROMAN SA PRIMEASCA UN PROCENT DIN TRANSILVANIA CORESPUNZATOR PONDERII POPULATIEI? ” NU pentru ca populatia asta nu era intr-un singur loc … era imprastiata prin toata Transilvania , doar in Tinutul Secuiesc ” ca si astazi ” erau majoritari maghiari , in rest erau majoritari romanii … cu peste 65 la suta .
Cat despre comunism nu il mai lauda atat ca nu a facut decat sa ne intarzie progresul cu 45 de ani , in 1939 Romania era o tara prospera , mai prospera ca Grecia si alte tari Occidentale , iar dupa ce a urmat este deja istorie …
14 mai 2010 la 16:13
Mai patriot cu nume de familie rusist. Cu textul ai iesit bine. Numai ca ce ai scris nu e pamflet. La facultate n-ai prea studiat genurile gatzetaresti.
14 mai 2010 la 21:32
STEFAN CEL MARE a spus:
14 mai 2010 la 15:11
STEFAN CEL MARE a spus:
14 mai 2010 la 15:11
IN 1878 CAND DOBROGEA A FOST DATA CA MONEDA DE SCHIMB ROMANIEI DE RUSIA IN SCHIMBUL A TREI JUDETE DIN BUGEAC, POPULATIA ROMANEASCA ERA DE 10%, ACUM PROPORTIA ETNICA S-A SCHIMBAT PRIN IZGONIREA A PESTE100000 BULGARI IN 1940 IN URMA SCHIMBULUI DE POPULATIE CA URMARE A RESTITUIRII CADRILATERULUI CATRE BULGARIA si a colonizarii cu romani din toate zonele romaniei! CONFORM STATISTICILOR ROMANESTI CARE
Rusia a semnat ca va respecta integritatea Romaniei si va sprijini alipirea |Dobrogei.
In dobrogea si ;a su de Dunare erau asa de multi romani atunci, ca inca in 1913 se evalua anexarea la Romania a macedoniei aromanesti, insa lipsa unui continuitati cat de cat pana acolo, a impiedicat acest lucru..
mai stefanica, noi am priceput ca tu te dai cu rusii.
Adica in toata lumea 1+1=2, la rusii cat vrea muschii lor. Cica de ce a trecut Romania Nistru zic tov. de la Kremlin? Da’ CURSS de ce a ajuns pana la Berlin ?
14 mai 2010 la 22:17
O înşiruire de propoziţii, dar pamflet ioc! Un pamflet începe cu o imputare imperativ-interogativă, ceva de genul:
- Bă moldovenilor!, unde v-aţi lăsat şira schinării?
Sau cu celebra tiradă rostită de Victor Rebengiuc în filmul Balanţa de Dan Piţa: “Bă enoriaşilor, vă f.. muma-n c..!” Aşa mai merge, arată determinare, luare de atitudine faţă de situaţia examinată. Ce mai avem în continuare? A, da, comentarii (unele din ele nu ar fi exclus să fie opera autorului)! Şi încet dar sigur, revenim la eterna bălteală a crizei identitare presărată cu date statistice de regulă eronate. Cam la asta se reduce totul, situaţia rămâne ca-n (gar)gară.
15 mai 2010 la 7:03
IDIOTUL ASTA DE STEFAN CEL BULA , UITA SA NE SPUNA , CA DIN TERITORIUL ACTUAL AL FEDERATIEI RUSE , DACA SINT CEL MULT 20 % , TERITORII CU ADEVARAT RUSESTI …RESTUL …IMPERIALISM CLAR ! TERITORII OCUPATE MASIV IN SPECIAL DUPA ANII 1700 -1800 … ASA CA DE CE VORBIM AICI ? Federaţia Rusă este compusă din mai multe entităţi federale – un total de 88 de componente constituente. Acestea sunt:
* 21 de republici federale, care se bucură de un mare grad de autonomie, în interiorul federaţiei, în cele mai multe probleme ale politicii interne şi care corespund în general minorităţilor etnice ale Rusiei;
* 48 de oblasturi (regiuni);
* 7 kraine (ţinuturi);
* 9 okruguri (raioane) autonome ;
* o oblast (regiune) autonomă.
SI LA ORA ASTA GEM SUB CIZMA RUSEASCA ZECI SI ZECI DE POPOARE HAITUITE, DEPORTATE SI DEZNATIONALIZATE … FEDERATIA RUSA ESTE DE FAPT SI ASTAZI , UN IMPERIU …O UNIUNE SOVIETICA LA SCARA MAI REDUSA .
15 mai 2010 la 8:17
Istoria ne-a aratat ca imperiile cad tot timpul atunci cand sunt populate in anumite zone de alte popoare decat cel din capitala , atunci cand nu este un popor omogen apar separatistii . Toti lauda Rusia : ca ce armata are , ca e superforta militara … daca nu ar investi mld de dolari in armata va dati seama ca Rusia ar ramane Moscova , Sankt Petersburg si imprejurimi ? La cati dusmani si-a facut de-a lungul timpului …
15 mai 2010 la 8:38
am avut un exemplu clar al perioadei de relativa democratizare din vremea lui boris eltin … cum s-au mai largit jugul , cum au sarit multe popoare din rusia sa ceara ori independenta , ori o autonomie foarte larga …putin si-a dat seama ca instaurarea unei democratii autentice , inseamna sfirsitul imperiului … si din nou s-a strins jugul totalitarist . la ora asta , federatia rusa rezista doar prin forta armelor moscovei . scade puterea centrului imperial , imediat ridica capul si popoarele oprimate de secole . mult timp insa nu are cum sa tina acest lucru …populatia ne-rusa e in crestere exploziva , in special cea musulmana . la primul semn de slabiciune al imperiului , vor urma explozii in lant , de mare amploare . influenta chineza e in crestere in toata zona … de ce credeti ca au nevoie rusii de paradele fastuoase si faraonice ? pentru ca popoarele oprimate din imperiu , sa simta ca moscova e tare si sa taca din gura …chiar crede cineva ca regiunile cu majoritate ne-rusa si bogate in petrol,gaze,aur,uraniu , nu ar dori sa retina toate beneficiile , ci sa trimita o parte insemnata si la moscova ? sa fim seriosi …
15 mai 2010 la 9:36
… de ce credeti ca au nevoie rusii de paradele fastuoase si faraonice ? pentru ca popoarele oprimate din imperiu , sa simta ca moscova e tare si sa taca din gura …chiar crede cineva ca regiunile cu majoritate ne-rusa si bogate in petrol,gaze,aur,uraniu , nu ar dori sa retina toate beneficiile , ci sa trimita o parte insemnata si la moscova ? sa fim seriosi …
Exact ! R.M. va avea de ales intr-un viitor nu foarte departe intre NATO si RUSIA mai ales dupa ce se va dizolva Ucraina si va intra in Rusia alaturi de Belarus. Rusia va dorii aproape sigur ca si Moldova sa faca acelasi lucru … Romania , Polonia si Slovacia vor fi scutul anti -extindere a Rusiei .
15 mai 2010 la 19:57
celui care din atita ura cit are fata de sine si steramosii lui si-a luat un nume atit de mare :
daca pretinzi ca esti atit de doct, nu uita sa respeti regulile gramaticii si cind te mai numesti astfel, pune si ghilimelele corespunzatoare.
Si nu strica sa mai analizezi ca sa vezi cine, care natiuni, au facut lucrul in locul rusilor - s-au perindat sute de ani cind ba nemtii (stiinta,industrie, muzica), ba francezii (muzica, balet), ba italienii (arhitectura), ba, mai proaspat, evreii - au facut stiinta si cultura pentru rusi (si, pina la urma, in majoritatea cazurilor au suferit crunt pentru greseala de a gindi ca este bine de a trai si crea in rusia) ; chiar si cei care se considerau rusi - Derjavin, Puschin, Lermontov - cerceteaza radacinile originii lor!!, sau Antioh Cantemir care le-a pus bazele poeticii - nu strica sa-ti aduci aminte si de el!!! ); spre deosebire de rusia - romanii si-au facut cultura cu talentele proprii ale poporului sau !!! Iar in privinta compararii valorii acestor doua culturi - cu tot amestecul de natiuni de care au profitat rusii, nu-l poti compara pe Puschin cu Eminescu, cit de tare ai dori si cit de tare ai iubi rusii!!!, pur si simplu nu tine deloc puschin al tau!
16 mai 2010 la 3:11
P.S.
“Vroiam să închei acest pamflet cu încă o întrebare, care doar în aparență nu are nimic cu „legumicultura”: „Ce-ți doresc eu ţie, dulce Românie …?” Dar întrucât această întrebare face obiectul altei specii de scriere, o lăsăm pe altă dată “.
CE-TI DORESC EU TIE, DULCE ROMANIE … ?
- PAMANTUL MEU FURAT, SCURTA FASIE !
16 mai 2010 la 21:14
Ca si in precedentul articol despre Eurovizion, la fel si acum ,scriind despre parada de la Moscova,S.Mocanu ,intr’un
mod batjocoritor ,atrage in discutii daunatoare tinertul nu prea experimentat.Prin asta el se pune alaturi Rosca si Voronin contra democratilor.Dupa cum se vede lui Mocanu e mai usor sa ee in ras decat sa vorbeasca serios.As fi curios sa aflu din care considerente si cum a fost ales seful uniunii combatantilor,ce fapte eroice a facut el;sau din ce considerente Voronin l-a ales ca consilier pe probleme de securitate?Ca voronin i-a tinut la duba o vreme pe Pasat,Mocanu si altii,ca i-a persecutat un pic,ar insemna ca cei din spatele lui Voronin doresc sa ni-iimpuna noua ca
martiri,mucenici,eroi in care noi sa avem deplina incredere,ca mai tarziu sa deplangem increderea noastra.Mai bine
ne-ar informa daca contoarele de la cele 3 conducte de gaz care vin in Moldova se mai afla si acum pe teritoriul
Ukrainei,dincolo de frontiera dintre Transnistria si Ukraina,ca sa stim mai precis de ce si cum ne cresc datoriile lagaz
,din cauza unei populatii transnistrene de 6 ori mai mica decat cea dintre Prut si Nistru,ori din caza hotilor din GAZ-prom si Moldova-GAZ.
17 mai 2010 la 9:04
Dle Mocanu, aveti dreptate.
Dar, va rog, in afara de “intrebari” scriti si “raspunsuri”.
Pentru dl “STEFAN CEL MARE” - e mai “moale”. Si imeriul rusesc, si urss au facut eforturi enorme pentru colonizarea si rusificarea acestui pamant (RM), dar pana la urma, incet cuincet, situatia revine la normal. Poate nu asa de rapid, dar totusi… Va veni timpul (max - 20 aтш ) cand RM fa vi parte integranta a Romaniei Mari!