Nu am sa uit niciodata cum in 2005 criminalii din Transnistria au asediat o scoala-internat din Tighina, cum au dat copiii afara, iar copiii moldoveni sareau gardul si se intorceau “acasa”. Diplomatii occidentali le duceau mancare si apa. Transnistrenii responsabili cad sub codul penal international…
Stimati cititori, ma bucura nespus de mult ca am scos din pamant o cartita ascunsa, care trepada pe situl domnului Mocanu cu aere de “specialist”. Cred ca totul este clar cu aceasta cartita. Transnistreanul Alex, bashinosul, care plinge dupa URSS in realitate s-a adeverit a fi un functionar transnistrean, aflat in slujba cazacilor. Nimic mai mult.
Transnistreanul Alex, nemernicul, care a tras in soldatii moldoveni in 1992 si a terorizat copiii orfani in 2005 mai are curaj sa deschida gura. La inchisoare cu criminalii.
Рэзбоюл ла каре а партичипат Мокану а фост уну простеск. Май ынтый требуя ка чей де пе малул дрепт сэ се кларифиче че-с ей (молдовень сау ромынь) ши че вор ей сэ факэ май департе. Ш-апой дин рэспунсуриле ла ынтребэриле де май сус реещау ши челелалте акциунь.
Да Мокану че-й де пус ла икоане? Кум де-нцелес? Дакэ омул конштиент с-а дус ла рэзбой сэ лупте, нимень ну авя дрептул сэ ымпуште ын ел? Ту ынтр-адевэр ешть ун “интелигент”, мэй Титус.
Ятэ Гуцу астэзь наште ун партид унионист, каре ва офери Униря пе талӂер. Дом Мокану, че пэрере ай визави де “затея” луй Гуцу? Чине а дат бань пентру ачест партид? Се паре к-о сэ’й пьерзь пе унионишть дин ноу.
Ne-am clarificat deja ca transnistreanul Alex este un “bik”. Mai multe intrebari nu avem catre transnistreanul Alex. Transnistrene Alex, mai ai mult sa debitezi prostii pe aici? A, transnistrene Alex?
In 1989 oamenii s-au ridicat in apararea neamului roman, aflat sub ocupatie sovietica. Au luptat pentru limba romana, traditiile romanesti, impotriva barbariei sovietice, care a terorizat popoarele din Europa si Asia. Iar un oarecare transnistrean Alex le reproseaza acestor oameni ca s-au rasculat, dorind sa-i tina in sclavie. Sclavul transnistreanul Alex a luat partea agresorului si colonizatorului. Si chiar daca a trecut un sfert de deceniu de atunci, transnistreanul Alex viseaza la revansa, doreste introducerea unei dictaturi sangeroase in RM, doreste sa o transforme intr-o Albanie socialista sau o Coree de Nord sclavagista. Iata cat de departe a evoluat transnistreanul Alex. Iata ce le doreste el oamenilor nostri. Ce rusine, ce prostie, ce ticalosie.
În 1988 în ziarul Literatura și arta din Chișinău a apărut primul text cu grafie latină din Basarabia postbelică. Autor – Grigore Vieru.
În iunie 1989, obținând aprobarea autorităților sovietice de a publica săptămânalul Literatura și arta în grafie latină, redactorii ziarului s-au pomenit că în toată Moldova Sovietică nu există nicio mașină de scris cu litere latine, în afară de cea de la Academia de Științe din RSSM și de una aparținând profesorului Iulius Popa de la Bălți. În aceste condiții, Grigore Vieru și redactorul-șef de la Literatura și arta, Nicolae Dabija, merg la București pentru a obține o mașină de scris pentru ziar. Autoritățile române tărăgănează răspunsul, iar anticariatul din care puteau să cumpere o astfel de mașină este închis în acele zile din motive tehnice. Vieru și Dabija sunt ajutați însă de preotul Vasile Țepordei, care le aduce la gară o pungă în care se află cele 31 de semne metalice ale alfabetului latin, tăiate de acesta din propria mașină de scris. La Chișinău, semnele latine sunt sudate la o mașină de scris în locul celor chirilice, astfel că Literatura și arta devine primul ziar din Basarabia care începe să iasă sistematic în grafie latină.
În 1994 neo-comuniștii din Partidul Democrat Agrar, ajunși la putere în Moldova, renunță la imnul de stat Deșteaptă-te, române și le propun poetului Grigore Vieru și compozitorului Eugen Doga să compună versurile și, respectiv, muzica pentru un nou imn. Ambii refuză. Grigore Vieru scrie în Literatura și arta următoarele:
Dreptatea istorică va blestema poeții și compozitorii care vor îndrăzni să ridice mâna asupra Imnului Național Deșteaptă-te, române, cocoțându-se ei în locul strălucirii și necesității lui istorice.
Am trait ceva timp in Schwarzwald, este o regiune muntoasa in Germania, se traduce ca Padurea Neagra. E o regiune specifica, cu munti de roca, prapastii, paduri milenare de brazi, cabane turistice plasate pe dealuri inzapezite. In restul Germaniei nu vezi iarna zapada, la Schwarzwald, care este ridicat mult de asupra nivelului marii, iernile sunt cu multa zapada. E un loc unde zeii au creat un relief tectonic, capabil sa impresioneze pe oricine. Acolo sunt izvoarele marelui rau romanesc Dunarea, sau Donau, cum ii spun nemtii. Prin acele parti, demult, cu sute de ani in urma, traia un duh rau, numit Olandezul Michel, un duh, care cumpara inimile oamenilor in schimbul aurului. Olandezul Michel! e un nume propriu. Transnistreanul Alex este la fel un duh rau, care vetuieste pe net. Asa ca este ori nu Alex transnistrean, nu importa, numele lui propriu este Transnistreanul Alex. Nu mai scapa acest duh rau de propriul nume.
Transnistreanul Alex!
Григоре Виеру а фост ун ом талентат нумай кэ, ла фел ка ши ын казул луй Алдя-Теодорович, ын периоада респективэ, активитатя луй а дус ла чея че штим ной тоць кэ а дус.
Деклараря “Дештяптэ-те, ромыне” дрепт имн де стат а фост кынтекул де лебедэ а простией политичиенилор де ла Кишинэу дин ачя периоадэ.
Дабижа ной штим чине е. Ачеста кяр е ун опортунист.
Nu ai vizitat inca Schwarzwaldul? Sa vezi izvorul Dunarii? Sa te speli de pacatele comuniste, tot asa cum Siegfried s-a spalat in sangele Dragonului? Sau “ustavul” transnistrean nu-ti permite asa ceva si preferi Karlovy Vary? Ca tatucul tau spiritual Ciorescu?
“Ешть кам ку апукэтурь. Дар те “кред”. Ам ынцелес демулт кэ ешть “интелигент”.”
Imi amintesti de stomatologul Shpak, din “Ivan Vasilievici”, care nu intelegea ce i se spune si raspundea: ot holopa slishu
🙂 🙂 🙂
De fapt nu ar trebui sa-ti vorbesc de munti. Sufletul tau cazacesc nu accepta asa ceva, el cere stepe necuprinse, stepa ucraineana si kalmuka, camp crescut cu pelin, ars de soarele fierbinte…
Este o legenda veche, despre un Calator, care a calatorit mai prin toata lumea, a vazut munti, rauri, stepe, paduri. Odata a ajuns departe, poate ca prin Mongolia, poate ca prin pampas, nu se stie. Era un loc drept ca palma, a mers zile in sir, pana i-au secat puterile. Si a cazut la pamant, fiind aproape de moarte. A avut noroc ca un trib de indigeni l-a gasit si i-a acordat ajutor. I-au dat sa manance, l-au luat in corturile lor, i-au dat o femeie. Intr-o seara, la rugul focului, Calatorul a fost rugat sa-si povesteasca viata, ce a vazut in lume. El le-a vorbit de maretia lumii, de rauri, paduri, mari. Dar iata ca a inceput a vorbi despre munti. A fost oprit de acei oameni si intrebat daca nu glumeste, ei nu au vazut niciodata in viata lor munti, erau locuitori ai stepelor intinse. El a reluat povestirea despre munti, dar oamenii il priveau cu nedumerire. A incercat sa le trezeasca imaginatia, spunindu-le, ca daca ar pune la un loc toate selele cailor impreuna, ar face o movila, iar daca ar mai adauga sute si mii de sele, va aparea un deal, iar daca vor mai creste acel deal de sute de ori, va aparea un munte. Oamenii au inceput sa rada, aratind la timpla, ca e nebun. Apoi, cand au vazut, ca el insista, s-au suparat foc pe el. I-au dat merinde, apa si l-au pus sa-i paraseasca si sa plece.
A plecat mihnit, a mers departe. Insa a fost ajuns din urma de un om al tribului, calare. Acela s-a apropiat de Calator si i-a spus: “Eu am vazut in viata mea muntii. Si cred orice cuvant al tau. Dar eu nu voi recunoaste niciodata acest fapt in fata semenilor mei. Am venit sa-ti dau un sfat pretios: Sa nu le vorbesti niciodata oamenilor stepei despre munti. Sa nu le povestesti muntenilor despre stepe. Nu te vor intelege si te vor uri de moarte”.
Cam asa se intampla cu mine acum. Eu vorbesc de lucruri, pe care Transnistreanul Alex nu le intelege, nu le simte, nu le stie…
Este clar, “sufletul cazacesc” nu supoarta intelectualii. El are nevoie de tabacioc, vutca si horilca. Sa fie sluga fidela a atamanului-tata, sa fie mangaiat pe spate cu biciul, sa se duca sambata cu sotia la baie, sa se imbete si s-ai traga o mama de bataie, sa-si dea viata pentru tsarul rus! Sau pentru secretarul general al unicului partid de la conducere. Sa-si faca cruce la icoanele din ungherul prafuit, unde, dupa icoane si paiengenis, se gaseste “naganul” sfant, cu care impusca “intelighentii si ocikaricii”. Nu din ura ii impusca, doar din considerente “citoby Boga ne zabivali”.
Ce zici, Transnistrene Alex?
Vedeti, prieteni, ca Transnistreanul Alex nu poate spune nimic. E clar de ce. Nu are limba. In locul lui vorbesc “Ghivi si Motorola”. Ei sunt purtatorii de cuvant al Transnistreanului Alex.
La inceputul secolului XX, in Africa de Sud a avut loc un razboi colonial, intre britanici si buri- niste colonizatori mai vechi ai acelor colonii. Cazacimea ruseasca era de partea burilor din Tranvaal si Republica de Orange. Cazacii rusi au plecat la Cape Town si de acolo prin pampasurile africane, sa lupte pentru “pamantul cazacesc sfant” Transvaal.
Трансвааль, Трансвааль, страна моя!
Ты вся горишь в огне!
Под деревом развесистым
Задумчив бур сидел.
О чём задумался, детина,
О чём горюешь, седина?
Горюю я по родине,
И жаль мне край родной.
Сынов всех девять у меня,
Троих уж нет в живых,
А за свободу борются
Шесть юных остальных.
А старший сын — старик седой
Убит был на войне:
Он без молитвы, без креста
Зарыт в чужой земле.
А младший сын — тринадцать лет —
Просился на войну,
Но я сказал, что нет, нет, нет —
Малютку не возьму.
Отец, отец, возьми меня
С собою на войну —
Я жертвую за родину
Младую жизнь свою.
Я выслушал его слова,
Обнял, поцеловал
И в тот же день, и в тот же час
На поле брани взял.
Однажды при сражении
Отбит был наш обоз,
Малютка на позицию
Патрон ползком принёс.
Настал, настал тяжёлый час
Для родины моей,
Молитесь, женщины,
За ваших сыновей.
Трансвааль, Трансвааль, страна моя!
Бур старый говорит:
За кривду Бог накажет вас,
За правду наградит.
Dar in 89 ai fost cu Interfrontul? Ai participat la “grevele femeiesti ale Galinei Andreeva”? Ai fost apoi agrarian? Si comunist?
Am vazut pe net un moldovan veritabil cu numele de Zurab Todua. Poate ca si tu esti vreun Vissarion Perevalachidze sau Homa Tiraspolschi? Cine te stie. Daca ai ajuns sa scrii romaneste cu litere cazacesti, inseamna ca ai ceva cu cazacii.
Alfabetul pe care-l folosesti nu este alfabetul chirilic folosit in tarile romanesti in vechime. E un alfabet facut pentru moldoveni de catre rusii sovietici. Astazi, acest alfabet este impus cu forta la vreo 11 000 de copii romani din Transnistria, stat fictiv creat de cazaci rusi. Asa ca nu te face ca ploua.
Este chiar foarte interesant sa citesti limba Letopisetului Tarii Moldovei si sa-l compari cu “Istoria Tarii Rumanesti” de Constantin Cantacuzino. Vei vedea ca e o singura limba. Drept ca Letopisetul Tarii Moldovei este mai vechi.
Din care se alimenteaza ca un sacal
Acum urla la luna cat poti!
Nu am sa uit niciodata cum in 2005 criminalii din Transnistria au asediat o scoala-internat din Tighina, cum au dat copiii afara, iar copiii moldoveni sareau gardul si se intorceau “acasa”. Diplomatii occidentali le duceau mancare si apa. Transnistrenii responsabili cad sub codul penal international…
Че ом сенсибил ту ла ной ешть. Дар прин 1989, 1990 фылфыяй флагул ромынеск, ну?
Stimati cititori, ma bucura nespus de mult ca am scos din pamant o cartita ascunsa, care trepada pe situl domnului Mocanu cu aere de “specialist”. Cred ca totul este clar cu aceasta cartita. Transnistreanul Alex, bashinosul, care plinge dupa URSS in realitate s-a adeverit a fi un functionar transnistrean, aflat in slujba cazacilor. Nimic mai mult.
Acum totul este pus la locul lui, acum intelegem zvacnirile acestui Alex pentru Transnistria si ticalosiile lui impotriva neamului romanesc.
Ну, чукча. Еу ну-с транснистрян.
Пур ши симплу кэпшорул тэу тре сэ ынцелягэ кэ екзистэ о легэтурэ ынтре збьерэтуриле тале дин 1990 ши чея че ау пэцит копиий чея ын 2005.
Дар ын кириликэ скриу спре а-ць фаче плэчере. Ну дин алт мотив.
Transnistreanul Alex, nemernicul, care a tras in soldatii moldoveni in 1992 si a terorizat copiii orfani in 2005 mai are curaj sa deschida gura. La inchisoare cu criminalii.
Титус, май ай мулт де збьерат? Ну а фост дестул ын 1989-1991?
Оаре аколо унде лукрезь тот ый дай ку збьератул кынд ну-ць конвине чева?
Transnistreanul Alex este nemernicul care a impuscat in soldatii moldoveni, poate ca si in Mocanu. Si acum treapada pe acest forum. Rusine.
Рэзбоюл ла каре а партичипат Мокану а фост уну простеск. Май ынтый требуя ка чей де пе малул дрепт сэ се кларифиче че-с ей (молдовень сау ромынь) ши че вор ей сэ факэ май департе. Ш-апой дин рэспунсуриле ла ынтребэриле де май сус реещау ши челелалте акциунь.
Да Мокану че-й де пус ла икоане? Кум де-нцелес? Дакэ омул конштиент с-а дус ла рэзбой сэ лупте, нимень ну авя дрептул сэ ымпуште ын ел? Ту ынтр-адевэр ешть ун “интелигент”, мэй Титус.
Ятэ Гуцу астэзь наште ун партид унионист, каре ва офери Униря пе талӂер. Дом Мокану, че пэрере ай визави де “затея” луй Гуцу? Чине а дат бань пентру ачест партид? Се паре к-о сэ’й пьерзь пе унионишть дин ноу.
Ne-am clarificat deja ca transnistreanul Alex este un “bik”. Mai multe intrebari nu avem catre transnistreanul Alex. Transnistrene Alex, mai ai mult sa debitezi prostii pe aici? A, transnistrene Alex?
In 1989 oamenii s-au ridicat in apararea neamului roman, aflat sub ocupatie sovietica. Au luptat pentru limba romana, traditiile romanesti, impotriva barbariei sovietice, care a terorizat popoarele din Europa si Asia. Iar un oarecare transnistrean Alex le reproseaza acestor oameni ca s-au rasculat, dorind sa-i tina in sclavie. Sclavul transnistreanul Alex a luat partea agresorului si colonizatorului. Si chiar daca a trecut un sfert de deceniu de atunci, transnistreanul Alex viseaza la revansa, doreste introducerea unei dictaturi sangeroase in RM, doreste sa o transforme intr-o Albanie socialista sau o Coree de Nord sclavagista. Iata cat de departe a evoluat transnistreanul Alex. Iata ce le doreste el oamenilor nostri. Ce rusine, ce prostie, ce ticalosie.
Транснистрян ешть ту, чукча.
Титус, о сэ-ць пун ла диспозицие о имаӂине де ла Конгресул де конституире а партидулуй луй Гуцу, каре спер сэ-ць ридиче диспозиция.
tinypic.com/view.php?pic=jv2f6r&s=9
Marele Grigore Vieru despre limba romana:
Sărut vatra şi-al ei nume
Care veşnic ne adună,
Vatra ce-a născut pe lume
Limba noastră cea română.
Cânt a Patriei fiinţă
Şi-a ei rodnică ţărână
Ce-a născut în suferinţă
Limba noastră cea română.
Pre pământ străvechi şi magic
Numai dânsa ni-i stăpână:
Limba neamului meu dacic,
Limba noastră cea română.
În al limbii tezaur
Pururea o să rămână
Limba doinelor de aur,
Limba noastră cea română.
În 1988 în ziarul Literatura și arta din Chișinău a apărut primul text cu grafie latină din Basarabia postbelică. Autor – Grigore Vieru.
În iunie 1989, obținând aprobarea autorităților sovietice de a publica săptămânalul Literatura și arta în grafie latină, redactorii ziarului s-au pomenit că în toată Moldova Sovietică nu există nicio mașină de scris cu litere latine, în afară de cea de la Academia de Științe din RSSM și de una aparținând profesorului Iulius Popa de la Bălți. În aceste condiții, Grigore Vieru și redactorul-șef de la Literatura și arta, Nicolae Dabija, merg la București pentru a obține o mașină de scris pentru ziar. Autoritățile române tărăgănează răspunsul, iar anticariatul din care puteau să cumpere o astfel de mașină este închis în acele zile din motive tehnice. Vieru și Dabija sunt ajutați însă de preotul Vasile Țepordei, care le aduce la gară o pungă în care se află cele 31 de semne metalice ale alfabetului latin, tăiate de acesta din propria mașină de scris. La Chișinău, semnele latine sunt sudate la o mașină de scris în locul celor chirilice, astfel că Literatura și arta devine primul ziar din Basarabia care începe să iasă sistematic în grafie latină.
În 1994 neo-comuniștii din Partidul Democrat Agrar, ajunși la putere în Moldova, renunță la imnul de stat Deșteaptă-te, române și le propun poetului Grigore Vieru și compozitorului Eugen Doga să compună versurile și, respectiv, muzica pentru un nou imn. Ambii refuză. Grigore Vieru scrie în Literatura și arta următoarele:
Dreptatea istorică va blestema poeții și compozitorii care vor îndrăzni să ridice mâna asupra Imnului Național Deșteaptă-te, române, cocoțându-se ei în locul strălucirii și necesității lui istorice.
Am trait ceva timp in Schwarzwald, este o regiune muntoasa in Germania, se traduce ca Padurea Neagra. E o regiune specifica, cu munti de roca, prapastii, paduri milenare de brazi, cabane turistice plasate pe dealuri inzapezite. In restul Germaniei nu vezi iarna zapada, la Schwarzwald, care este ridicat mult de asupra nivelului marii, iernile sunt cu multa zapada. E un loc unde zeii au creat un relief tectonic, capabil sa impresioneze pe oricine. Acolo sunt izvoarele marelui rau romanesc Dunarea, sau Donau, cum ii spun nemtii. Prin acele parti, demult, cu sute de ani in urma, traia un duh rau, numit Olandezul Michel, un duh, care cumpara inimile oamenilor in schimbul aurului. Olandezul Michel! e un nume propriu. Transnistreanul Alex este la fel un duh rau, care vetuieste pe net. Asa ca este ori nu Alex transnistrean, nu importa, numele lui propriu este Transnistreanul Alex. Nu mai scapa acest duh rau de propriul nume.
Transnistreanul Alex!
Григоре Виеру а фост ун ом талентат нумай кэ, ла фел ка ши ын казул луй Алдя-Теодорович, ын периоада респективэ, активитатя луй а дус ла чея че штим ной тоць кэ а дус.
Деклараря “Дештяптэ-те, ромыне” дрепт имн де стат а фост кынтекул де лебедэ а простией политичиенилор де ла Кишинэу дин ачя периоадэ.
Дабижа ной штим чине е. Ачеста кяр е ун опортунист.
Si cine este Transnistreanul Alex?
O sluga fidela a imperiului sovietic, care uraste oamenii liberi!
Чине-й либер ла ной? Титус, каре а шпарлит-о ла немць пентру кэ н-авя унде лукра ын РМ?
Te-ai deprins deja cu numele tau propriu, Transnistrene Alex?
Oamenii liberi sunt oriunde liberi. Si Vieru a fost liber.
Ешть кам ку апукэтурь. Дар те “кред”. Ам ынцелес демулт кэ ешть “интелигент”.
Nu ai vizitat inca Schwarzwaldul? Sa vezi izvorul Dunarii? Sa te speli de pacatele comuniste, tot asa cum Siegfried s-a spalat in sangele Dragonului? Sau “ustavul” transnistrean nu-ti permite asa ceva si preferi Karlovy Vary? Ca tatucul tau spiritual Ciorescu?
Ласэ тот романтизмул ачеста. Май бине повестеште-не кынд ай де гынд сэ фачь о визитэ психотерапеутулуй. Ешть ын Бавария, Титус?
“Ешть кам ку апукэтурь. Дар те “кред”. Ам ынцелес демулт кэ ешть “интелигент”.”
Imi amintesti de stomatologul Shpak, din “Ivan Vasilievici”, care nu intelegea ce i se spune si raspundea: ot holopa slishu
🙂 🙂 🙂
De fapt nu ar trebui sa-ti vorbesc de munti. Sufletul tau cazacesc nu accepta asa ceva, el cere stepe necuprinse, stepa ucraineana si kalmuka, camp crescut cu pelin, ars de soarele fierbinte…
Че сэ-ць спун? Дакэ локуешть ын Бавария, атунчь се паре кэ клима баварезэ кяр ну-ць приеште. Поате скимбь локация?
Ымь скрие деспре суфлет ун “интелигент”. Робоцеле, дар ту мэкар штий че-й ачея?
Este o legenda veche, despre un Calator, care a calatorit mai prin toata lumea, a vazut munti, rauri, stepe, paduri. Odata a ajuns departe, poate ca prin Mongolia, poate ca prin pampas, nu se stie. Era un loc drept ca palma, a mers zile in sir, pana i-au secat puterile. Si a cazut la pamant, fiind aproape de moarte. A avut noroc ca un trib de indigeni l-a gasit si i-a acordat ajutor. I-au dat sa manance, l-au luat in corturile lor, i-au dat o femeie. Intr-o seara, la rugul focului, Calatorul a fost rugat sa-si povesteasca viata, ce a vazut in lume. El le-a vorbit de maretia lumii, de rauri, paduri, mari. Dar iata ca a inceput a vorbi despre munti. A fost oprit de acei oameni si intrebat daca nu glumeste, ei nu au vazut niciodata in viata lor munti, erau locuitori ai stepelor intinse. El a reluat povestirea despre munti, dar oamenii il priveau cu nedumerire. A incercat sa le trezeasca imaginatia, spunindu-le, ca daca ar pune la un loc toate selele cailor impreuna, ar face o movila, iar daca ar mai adauga sute si mii de sele, va aparea un deal, iar daca vor mai creste acel deal de sute de ori, va aparea un munte. Oamenii au inceput sa rada, aratind la timpla, ca e nebun. Apoi, cand au vazut, ca el insista, s-au suparat foc pe el. I-au dat merinde, apa si l-au pus sa-i paraseasca si sa plece.
A plecat mihnit, a mers departe. Insa a fost ajuns din urma de un om al tribului, calare. Acela s-a apropiat de Calator si i-a spus: “Eu am vazut in viata mea muntii. Si cred orice cuvant al tau. Dar eu nu voi recunoaste niciodata acest fapt in fata semenilor mei. Am venit sa-ti dau un sfat pretios: Sa nu le vorbesti niciodata oamenilor stepei despre munti. Sa nu le povestesti muntenilor despre stepe. Nu te vor intelege si te vor uri de moarte”.
Cam asa se intampla cu mine acum. Eu vorbesc de lucruri, pe care Transnistreanul Alex nu le intelege, nu le simte, nu le stie…
Este clar, “sufletul cazacesc” nu supoarta intelectualii. El are nevoie de tabacioc, vutca si horilca. Sa fie sluga fidela a atamanului-tata, sa fie mangaiat pe spate cu biciul, sa se duca sambata cu sotia la baie, sa se imbete si s-ai traga o mama de bataie, sa-si dea viata pentru tsarul rus! Sau pentru secretarul general al unicului partid de la conducere. Sa-si faca cruce la icoanele din ungherul prafuit, unde, dupa icoane si paiengenis, se gaseste “naganul” sfant, cu care impusca “intelighentii si ocikaricii”. Nu din ura ii impusca, doar din considerente “citoby Boga ne zabivali”.
Ce zici, Transnistrene Alex?
Hast du deine Zunge verschluckt ???
Титус, че сэ зик? Ам ынцелес кэ аста – https://vid.me/e/yBTI – ну е атыт деспре немць, кыт деспре чей ка Титус.
Vedeti, prieteni, ca Transnistreanul Alex nu poate spune nimic. E clar de ce. Nu are limba. In locul lui vorbesc “Ghivi si Motorola”. Ei sunt purtatorii de cuvant al Transnistreanului Alex.
La inceputul secolului XX, in Africa de Sud a avut loc un razboi colonial, intre britanici si buri- niste colonizatori mai vechi ai acelor colonii. Cazacimea ruseasca era de partea burilor din Tranvaal si Republica de Orange. Cazacii rusi au plecat la Cape Town si de acolo prin pampasurile africane, sa lupte pentru “pamantul cazacesc sfant” Transvaal.
Трансвааль, Трансвааль, страна моя!
Ты вся горишь в огне!
Под деревом развесистым
Задумчив бур сидел.
О чём задумался, детина,
О чём горюешь, седина?
Горюю я по родине,
И жаль мне край родной.
Сынов всех девять у меня,
Троих уж нет в живых,
А за свободу борются
Шесть юных остальных.
А старший сын — старик седой
Убит был на войне:
Он без молитвы, без креста
Зарыт в чужой земле.
А младший сын — тринадцать лет —
Просился на войну,
Но я сказал, что нет, нет, нет —
Малютку не возьму.
Отец, отец, возьми меня
С собою на войну —
Я жертвую за родину
Младую жизнь свою.
Я выслушал его слова,
Обнял, поцеловал
И в тот же день, и в тот же час
На поле брани взял.
Однажды при сражении
Отбит был наш обоз,
Малютка на позицию
Патрон ползком принёс.
Настал, настал тяжёлый час
Для родины моей,
Молитесь, женщины,
За ваших сыновей.
Трансвааль, Трансвааль, страна моя!
Бур старый говорит:
За кривду Бог накажет вас,
За правду наградит.
Ера ши нормал ка руший сэ сприжине бурий. Бурий луптау ку Империул Британик, каре ера душманул Империулуй Рус.
Чукча а фэкут о маре “дескоперире”. Жос пэлэрия!
Iata “sufletul” Transnistreanului Alex
Трансвааль, страна моя, ты вся горишь в огне…»
https://www.youtube.com/watch?v=i1XyBIEplhM
Acolo unde cazacul a pus cizma macar o data in viata se socoate ca este “iskonnaya russkaia zemlitsa”. Nu-i asa, Transnistrene Alex?
Хабар н-ам. Дуте-н Краснодар сау Запорожье ши-й ынтрябэ пе ачея.
Драгэ Титус, дар ту кум преферь сэ мэ адресез цие – ку “чукча” сау “Титус, робоцелул”?
De ce robotelul?
Ce sa caut la Krasnodar? Cazacii sunt la Tiraspol.
Еу кредям кэ казачий ау плекат ши ау фэкут лок Мафией. Ну штиу. Ту штий май бине. Пентру тине казачий ыс о темэ примордиалэ.
Pai si tu esti cazac!
Ai plecat si ai facut loc Mafiei?
Cazacii de cand sunt ei is pradatori, hoti si talhari.
Ну штиям кэ-с казак. Да ту штий май бине. Ам ынцелес кэ ешть спечилист ын казачь.
Мда… Ын фиекаре зи афли чева ноу.
Dar in 89 ai fost cu Interfrontul? Ai participat la “grevele femeiesti ale Galinei Andreeva”? Ai fost apoi agrarian? Si comunist?
Am vazut pe net un moldovan veritabil cu numele de Zurab Todua. Poate ca si tu esti vreun Vissarion Perevalachidze sau Homa Tiraspolschi? Cine te stie. Daca ai ajuns sa scrii romaneste cu litere cazacesti, inseamna ca ai ceva cu cazacii.
Ну, Титус. Н-ам фост ку “Интерфронтул”. Ши ничь мембру де партид н-ам фост.
Титус, д-апой ту ла ной ешть плин де информаций. Ешть ун фел де енчиклопедие “Вряу сэ штиу” – уйте кэ еу ну штиям кэ екзистэ “литере кэзэчешть”. Че ороаре!
Alfabetul pe care-l folosesti nu este alfabetul chirilic folosit in tarile romanesti in vechime. E un alfabet facut pentru moldoveni de catre rusii sovietici. Astazi, acest alfabet este impus cu forta la vreo 11 000 de copii romani din Transnistria, stat fictiv creat de cazaci rusi. Asa ca nu te face ca ploua.
Dar numele Alex se trage de la Aliosha sau Sasha- Shurik?
Iata alfabetul chirilic romanesc:
Ѫʌ вєдє азй, ѫʌ вєдє мѫни,
Астфєʌ доринца-й гата;
Єʌ ѩр, привинд дє съптъмѫнй,
Ѫй кадє драгъ фата.
Îl vede azi, îl vede mâni,
Astfel dorința-i gata;
El iar, privind de săptămâni,
Îi cade dragă fata.
Лас’ сэ рэмынэ о тайнэ.
Титус, ту деграбэ вей чере сэ-ць скриу ши ын граюл луй Уреке. Пря ешть мофтурос ту ла ной.
Este chiar foarte interesant sa citesti limba Letopisetului Tarii Moldovei si sa-l compari cu “Istoria Tarii Rumanesti” de Constantin Cantacuzino. Vei vedea ca e o singura limba. Drept ca Letopisetul Tarii Moldovei este mai vechi.
Frumoasa este limba romana!
Fie veche sau noua!