Sergiu Mocanu

"Totuşi, se poate!"

Trenurile europene au ajuns la depou. Tot acolo, va ajunge Ghimpu cu gașca lui de profitori!

Anatol Șalaru este cercetat penal, împreună cu doi complici de ai săi, Stoica, fostul director al uzinei unde au fost reparate trenurile și Strună, fostul șef al Cailor Ferate, numit de Ghimpu. Cât tupeu trebuie să aibă Ghimpu și Chirtoacă să se erijeze în continuare în postură de luptători pentru dreptate și adevăr? Răspunsul este simplu.

TOATĂ BRAVADA LOR SE VA TERMINA ÎN CURÂND, CÂND PLAHOTNIUK VA DECIDE SĂ RENUNȚE LA EI.

***
Trenurile renovate de la CFM, motiv de dosar penal în România

Omul de afaceri, Gruia Stoica, proprietarul societății pe acțiuni „RMAR Pașcani” din România, este cercetat într-un dosar penal. În complicitate cu doi demnitari moldoveni, acesta ar fi cauzat Republicii Moldova un prejudiciu de peste 12 milioane de euro, bani alocați pentru renovarea completă a cinci trenuri.

Trenurile renovate în România au început să se defecteze la o lună de la lansare. Unul dintre incidente a avut loc acum câteva zile, când un tren de pe ruta Chișinău – Ungheni a luat foc în apropiere de Gara Strășeni. Pompierii au intervenit de urgență, evacuând pasagerii și reușind, cu greu, să stingă flăcările, care cuprinseseră locomotiva și vagoanele.

Incidentul a dat apă la moară procurorilor de la Chișinău, care suspectează implicarea a doi înalți demnitari moldoveni în parafarea acestui contract de peste 12 milioane de euro dintre Calea Ferată din Republica Moldova și societatea din Pașcani.

Bineînțeles că doar experții pot stabili cu exactitate dacă incendiul, dar și celelalte defecțiuni tehnice, se datorează sau nu fabricii din România și abia atunci se poate pune problema cine plătește paguba, trenurile respective aflându-se în garanție.

Până atunci însă, procurorii de la Chișinău îi suspectează pe doi foști demnitari moldoveni de fapte de corupție, aceștia fiind implicați implicit în semnarea proiectului pilot de modernizare a parcului feroviar din Republica Moldova.

Iar cum cei vizați de anchetă s-au refugiat la București, unde se pare că duc o viață lipsita de griji, partea moldovenească a cerut sprijinul procurorilor români pentru a efectua cercetări și pe teritoriul României.

Ancheta comună pe acest caz se anunță deja drept una explozivă.

Sursa: jurnal.md

1 comentariu

  1. varianta nu este foarte ccailpomt de pus in practica pt. trenuri moderne, cel putin d.p.d.v. tehnologic, insa utilitatea este ceva mai redusa. A doua varianta este chiar o inventie importanta, si rezolva foarte bine inclusiv amortizarea de accelerare a calatorilor preluati, prin culisarea spre spate. Costurile de implementare, chiar daca semnificative in sine, sunt infime raportat la costurile deja implicate in infrastructura acestui tren, zecile de poduri si sina de tip maglev Cat despre datul cu ciocanul in roata, cel putin in sens strict, este o operatie devenita inutila, deoarece un maglev nu are roti 🙂 Altfel, pt service-are si mentenanta generala, in mod sigur se pot pune in practica solutii, mai ales dupa o asemenea dovada de inventivitate si creativitate.

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*